Algemene voorwaarden

We hebben deze voorwaarden met uiterste zorg en aandacht samengesteld. Het biedt je een inzicht in onze ambities voor het project, de omgeving, de units en een aantal van de opties. De weergegeven tekeningen en plattegronden zijn impressies, waaraan geen rechten ontleend kunnen worden. Ze zijn bedoeld om een zo goed mogelijk beeld te geven van de bedrijfsunits. Het is mogelijk dat de brochure niet volledig is afgestemd op de meest recente bouwplannen, omdat er nog kleine wijzigingen kunnen optreden als gevolg van de verdere planuitwerking of overleg over de uitvoering. De koopovereenkomst en de bijbehorende documenten vormen uiteindelijk de bindende en bepalende contractstukken. Daarnaast kunnen er wijzigingen plaatsvinden wanneer deze worden voorgeschreven door de overheid of nutsbedrijven, of door kleine administratieve aanpassingen. Genoemde afwijkingen worden doorgevoerd, ook nadat je de koop-/aannemingsovereenkomst hebt ondertekend. Soms is het zelfs tijdens de uitvoering nog noodzakelijk om enkele wijzigingen in de technische omschrijving door te voeren, waarvoor geen verrekening zal plaatsvinden. Deze wijzigingen in materialen en afwerkingen zullen echter nooit afbreuk doen aan de beoogde kwaliteit.

 

Onder/overmaat BVO

De vermelde oppervlakten zijn indicatief berekend en vastgesteld in de koopovereenkomst. Hoewel de oppervlakten zo nauwkeurig mogelijk zijn vastgesteld, mogen ze niet worden beschouwd als verhuurbare oppervlakte, zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580. Een onder- of overmaat van het metrage/bruto vloeroppervlak zal niet leiden tot verrekening van de koopsom en/of eventuele kosten van bijkomende leveringen en diensten. Bankgarantie/waarborgsom Als koper stort je binnen 10 werkdagen na ondertekening van de overeenkomst een waarborgsom van 10% van de koopsom (inclusief BTW) op een derdenrekening van de projectnotaris.

 

Koop-aannemingovereenkomst

Met deze akte gaan we als koper en verkoper een overeenkomst aan, waarbij de koper zich onder meer verplicht tot betaling van de koopprijs en de verkoper zich verplicht tot de levering van de grond en de bouw van de unit. Nadat je de koop- en aannemingsovereenkomst hebt ondertekend, ontvang je binnen enkele dagen een kopie van het contract dat dan ook door ons is ondertekend. Het originele contract wordt naar de projectnotaris gestuurd, die de notariële akte van eigendomsoverdracht voorbereidt.

 

Notaris

De eigendomsoverdracht vindt plaats door middel van een zogenaamde akte van levering bij notariaat Huijbregts notarissen & adviseurs gevestigd in Den Bosch. De notaris nodigt je uit voor de eigendomsoverdracht. Ruim voor de datum van deze notariële levering ontvang je van de notaris een afrekening, waarop de reeds betaalde waarborgsom is verrekend en waarop het totale op die datum verschuldigde bedrag (grondkosten, vervallen termijnen en bouwrente) vermeld staat. Je zorgt ervoor dat dit bedrag vóór de eigendomsoverdracht is gestort op de derdenrekening van de notaris.

 

Betaling aanneemsom

Na de eigendomsoverdracht bij de notaris brengen wij de overige termijnen bij je in rekening. Telkens wanneer de bouw zover is gevorderd dat een van de termijnen is vervallen, ontvang je hiervoor een factuur.

 

Aanvang en oplevering bouw

De bouwbeslissing wordt in principe genomen wanneer 70% van de bedrijfsunits is verkocht (of eerder, als de ontwikkelaar dit aangeeft). Bij aanvang van de bouw verstrekt de aannemer een globale opleveringsprognose. Hierbij wordt rekening gehouden met de nodige reserve, aangezien de bouw onderhevig is aan weersinvloeden die de bouwsnelheid kunnen beïnvloeden. Ook het aansluiten van de nutsvoorzieningen kan tot onverwachte vertragingen leiden. Tijdens de oplevering inspecteer je je unit samen met de uitvoerder. Eventuele onvolkomenheden worden schriftelijk vastgelegd in het proces-verbaal van oplevering, dat door beide partijen wordt ondertekend.

 

Onderhoud

Tot drie maanden nadat je de sleutels hebt ontvangen, heb je de gelegenheid om ons te informeren of alle eerder geconstateerde onvolkomenheden zijn verholpen en of er nieuwe onvolkomenheden zijn ontstaan na de oplevering. Gebreken die ontstaan door verkeerd gebruik of het “werken” van materialen vallen niet onder onze garantie.

 

Vereniging van eigenaren

Zoals gebruikelijk bij bedrijfsverzamelgebouwen wordt The Brandery gesplitst in appartementsrechten. Als koper ben je automatisch lid van de vereniging van eigenaren (VvE), die wordt beheerd door een externe beheerder. Als eigenaar heb je stemrecht in de vereniging. De VvE zorgt voor het beheer en onderhoud van de gemeenschappelijke delen van het project (terrein, gevel en dak). De zaken die geregeld worden binnen de VvE zijn onder andere:zaken die geregeld worden binnen de VvE zijn:

  • Vaststellen Huishoudelijk Reglement
  • Opstalverzekering
  • Overige verzekeringen
  • Onderhoudsreserveringen voor dak
  • Gevelreiniging en glasbewassing
  • Eventuele overige zaken